Blog

IwarePrint 3.0 – MIS i ERP dla poligrafii

Opublikowano 21 grudnia 2021

Kierownik produkcji. Wykres Gantta. Stany magazynowe. Te i inne nowości znajdą się w nowej odsłonie IwarePrint 3.0. Dziś trochę więcej o jednym z sześciu dodatkowych segmentów IwarePrint 3.0 – Module Produkcja. Części naszego systemu dedykowanego tym drukarniom i agencjom reklamowym z rozbudowanymi procesami produkcyjnymi.  Jego również czeka dużo zmian w związku z premierą IwarePrint 3.0, która przypominamy już 11 stycznia 2022 r.

Moduł Produkcja w systemie IwarePrint odpowiedzialny jest za część systemu z pogranicza ERP, MIS i zarządzania procesami produkcyjnymi. Mniej tu sprzedaży, więcej sprawnego zarządzania.

Zmiany w Module Produkcja w IwarePrint 3.0

W niedawnym artykule “IwarePrint 3.0 – Premiera! Must have dla drukarni internetowej” opisałem działanie na nowym interfejsie graficznym frontu sklepu. Sklepu, który zawarty jest w podstawie IwarePrint 3.0. Zapisy na nowy interfejs graficzny trwają, a dziś zajmę się Modułem Produkcja, którego czekają tak rewolucyjne zmiany w swoim działaniu, że i on doczeka się tytułowania jako wersja Moduł Produkcja 3.0.

Produkcja 3.0 – MIS oraz ERP w jednym

Chcemy dostarczać kompletne narzędzie zarówno dla małych, średnich drukarni i agencji reklamowych, ale celujemy również w te większe drukarnie, wydawnictwa czy agencje, które mają rozległy park maszynowy, dużą ilość pracowników produkcyjnych. Dla tych, którzy potrzebują sprawniejszego narzędzia do zarządzania dużym parkiem maszynowym. Tutaj mieliśmy i mamy znaczne pole do poprawy.

Od kiedy wersja Produkcja 3.0?

Nowi klienci uruchamiający system IwarePrint 3.0 od 11 stycznia 2022 będą uruchamiać już tylko wersję Modułu Produkcja 3.0. Aktualni będą mogli przejść na wersję 3.0 również tego samego dnia. Niezdecydowani z obecnych użytkowników lub Ci, którym obecne funkcjonalności wystarczają, pozostaną na wersji 2.0.

Od nowego roku rozwijać będziemy już tylko Moduł Produkcja 3.0. Wersja Produkcja 2.0 będzie przez nas stale wspierana dla obecnych klientów, ale nowe funkcjonalności w Produkcji będą wprowadzane już tylko na nowszą, aktualną wersję.

Jakie pierwsze funkcjonalności w Produkcji 3.0?

Zaczynamy wprowadzając większe zmiany w procesie obsługi zamówienia. Obecni klienci na wersji 2.0 mają je już włączone tymczasowo w swoich systemach w myśl idei o której pisałem wyżej. Funkcjonalności dotyczą zleceń systemowych zaplanowanych do wykonania i tego jak widzi je pracownik na swoim stanowisku pracy. Czyli inaczej mówiąc obsługi zamówień, które złożył klient Twojej drukarni on-line na sklepie internetowym i procesów produkcyjnych, które należy wykonać aby zamówienie trafiło do rąk zamawiającego. Zmiany, które już wdrożyliśmy to Tabela produkcyjna nadchodzących zleceń i Automatyczne Odświeżanie Statusów Zlecenia, które opisałem poniżej.

Tabela produkcyjna nadchodzących zleceń w Panelu każdego Pracownika Produkcyjnego

To wstęp do większych zmian. Zamiast obecnego widoku Zleceń, gdzie Pracownik widzi kolejkę swoich aktualnych prac do wykonania, pojawi się kolejka kolejnych, nadchodzących zleceń. To te, które będzie miał do obsłużenia w momencie zakończenia pracy na wcześniejszym stanowisku produkcyjnym. W kolejce oczekujących pojawią się wszystkie te Zlecenia, które są w statusie poprzedzającym status Zlecenia za który dany pracownik jest odpowiedzialny. Opcja będzie dostępna “opcjonalnie” co oznacza, że jeśli inny klient nie będzie chciał mieć włączonego tego widoku – będzie mógł wyłączyć tak rozbudowany widok. Te drukarnie, które zdecydują się na korzystanie z tego widoku w ustawieniach systemowych, będą mogły decydować na ile statusów przed swoim zleceniem pracownik ma widzieć zlecenia nadchodzące. Co więcej, Administrator systemu lub Kierownik Zarządzający Produkcją (o. którym słów kilka poniżej) będą mogli decydować również o tym czy w nadchodzących zleceniach mają pojawiać się również Zlecenia wcześniejsze, które już są realizowane czy też te, co dopiero realizowane będą. Pełna dowolność konfiguracji sprawi, że każdy odnajdzie ustawienia właściwe dla siebie.

Automatyczne Odświeżanie Statusów Zlecenia

Drobna rzecz związana z funkcjonalnością powyżej. W systemie pojawi się ikona odliczającego czasu. W momencie odliczenia 30 sekund status będzie automatycznie odświeżany, tak by Pracownik mógł widzieć czy coś się zmieniło w jego tabelach Produkcyjnych.

Jeszcze w styczniu pojawią się kolejne funkcjonalności Produkcji 3.0

Widok pojedynczego zlecenia zależny od danego statusu druku

Dzięki tej funkcjonalności możliwe będzie dostosowanie informacji jakie są wyświetlane w widoku pojedynczego zlecenia w zależności od statusu produkcyjnego, na którym to zlecenie się znajduje. Pozwoli to na ukrycie mniej istotnych informacji na każdym etapie produkcji. Przykładowo gdy wlecenie znajduje się w druku, to najważniejsze dla osoby obsługującej ten etap produkcji będą informacje dotyczące parametrów produktu a mniej istotną informacją będą dane do wysyłki, które będzie można ukryć. Odwrotnie będzie gdy zlecenie trafi już do wysyłki, gdzie będzie można ukryć informacje dotyczące parametrów druku a zostawić widoczne te dotyczące przesyłki. Dodatkowo będzie można spersonalizować widok za pomocą własnego CSS.

Największe zmiany w działaniu Modułu zajdą na przełomie I i II Q 2022

Wtedy w systemach pojawią się te wszystkie duże projekty, które przez ostatni okres konsultowaliśmy z naszymi użytkownikami. Zaczniemy od:

Stany Magazynowe

A w nich m.in:

  • Widok stanów magazynowych z uwzględnieniem stanu faktycznego oraz rezerwacji
  • Zamawianie materiałów przez formularz w którym pola automatycznie uzupełniają się w
    oparciu o materiały, których zaczyna brakować oraz przypisane do danego dostawcy
  • Każde zlecenie posiada informacje o zużyciu każdego z materiałów, które można edytować w każdym momencie
  • Baza dostawców materiałów. Do każdego zamówienia materiału można dodać fakturę
  • Szacowanie ilości potrzebnego materiału bezpośrednio z kalkulatora produktu (excel)
  • Po złożeniu zamówienia, materiały potrzebne na jego rezerwacje zostają zarezerwowane w magazynie
  • Możliwość uwzględniania stanu magazynowego, do wyliczeń ceny produktu i czasu realizacji w czasie rzeczywistym
    Dostępne są takie wartości jak cena najstarszego zamówienia danego materiału na magazynie, średnia i wiele innych
  • Stan faktyczny zostaje pomniejszony o rezerwację danego zlecenia, w momencie przejścia do realizacji
  • Postkalkulacja magazynowa wyliczająca faktyczny koszt materiałów i pracowników zużyty w danym zleceniu, obliczając przy tym profit z danego zlecenia
  • Stałe magazynowe – możliwość ustawiania stałych wartości, które można wykorzystywać do kalkulacji produktowych w wielu produktach na raz

Wykres Gantta

A w nim:

  • Możliwość przesuwania zleceń zarówno “pionowo” na inne stanowisko jak i “poziomo” co
    może wpłynąć na realizację innych zleceń
  • Automatyczne dopasowywanie realizacji kolejnych zleceń w przypadku wprowadzenia zmian
  • Uwzględnienie dodatkowego czasu przed rozpoczęciem procesu
    (w tym samym czasie mogą być realizowane inne zlecenie)
  • Podział bloku zlecenia na 2 części w przypadku pauzy/wstrzymania realizacji zlecenia z czego
    drugi blok jest przesuwany w czasie
  • Pasek postępu dnia
  • Informacja kolorystyczna o opóźnionych zleceniach
  • Procentowe obłożenie danego stanowiska
  • Stan obłożenia drukarni wpływa na czas realizacji w czasie rzeczywistym
    (opcjonalne i w pełni konfigurowalne)
  • Automatyczne odświeżanie

Kierownik Produkcji

Z takimi uprawnieniami jak choćby:

  • Tworzenie stanowisk produkcyjnych
  • Układanie planu produkcji – edycja wykresu Gantta
  • Dodawanie przerw produkcyjnych np. na serwis
  • Definiowanie czasu pracy stanowisk, maszyn

Baselinker

Czyli integracja systemu IwarePrint 3.0 z narzędziem Baselinker.

Finałem wszelkich zmian będzie nowy przejrzysty interfejs do obsługi Zamówień i Zleceń w systemie IwarePrint 3.0 jak również rozgraniczenie korzystających z Modułu Produkcja 3.0 z uwagi na liczbę Pracowników Produkcyjnych.

Jak będzie wyglądał nowy interfejs Panelu Administracyjnego?

Poniżej widok wstępnej wizualizacji nowego Panelu Administracyjnego, jednak nie jest to jego ostateczna wersja. Projekt będzie ewoluował, by dostarczyć Wam maksimum funkcjonalności w nowoczesnym wydaniu.

Wstępna wizualizacja Panelu Administracyjnego

Ile będzie kosztować Moduł Produkcja 3.0 po zmianach?

Cena dla Klientów będzie zmieniać się wraz z zwiększeniem funkcjonalności i rozwojem modułu. Od 11 stycznia 2022 r. Moduł Produkcja 3.0 dla aktualnych jak i nowych klientów IwarePrint kosztować będzie 500 zł netto /m-sc. Nie jest to jednak jego finalna cena. W momencie wprowadzenia wszystkich zmian zacznie obowiązywać wyższy cennik.

Koszt Modułu Produkcja 3.0 w finalnej wersji z wszystkimi funkcjonalnościami:

1500,00 zł netto /m-sc (1000,00 zł netto /m-sc przy płatności za rok z góry) – dla 5 stanowisk Produkcyjnych (1-5 Pracowników Produkcji)

2000,00 zł netto /m-sc (1500,00 zł netto /m-sc przy płatności za rok z góry) – dla 10 stanowisk Produkcyjnych (6-10 Pracowników Produkcji)

2500,00 zł netto /m-sc (2000,00 zł netto /m-sc przy płatności za rok z góry) – dla 20 stanowisk Produkcyjnych (11-20) Pracowników Produkcji)

Drukarnie z większą ilością stanowisk Produkcyjnych zapraszać będziemy na wycenę Indywidualną.

Tym klientom, którzy zdecydują się na wejście w Moduł produkcja 3.0 do 11 stycznia 2022 r. (włącznie) zaproponujemy uczestnictwo w konsultacjach oraz zapewnimy gwarantowane specjalne rabaty.

Jak zgłosić akces do Produkcji 3.0?

Najlepiej uruchamiając nasz system, choćby do testów. Do 10.01.2022 r. obowiązuje Pakiet Startowy w IwarePrint. Co to oznacza? Z chwilą uruchomienia systemu na stronie https://iwareprint.pl/uruchom/ uruchamiasz system IwarePrint z 6 modułami na start (w tym moduł Produkcja). Przez okres 90 dni korzystasz z sześciu modułów systemu IwarePrint płacąc jedynie cenę bazowego systemu IwarePrint (modułu e-commerce – 500 zł netto/m-sc). Po ustaniu okresu 90 dni pojedynczy moduł zgodnie z cennikiem i zgodnie z ilością modułów z których chcesz korzystać.

Pakiet Startowy IwarePrint obowiązuje już tylko do dnia 10 stycznia 2022 r.

Od 11 stycznia 2022 r i Premiery IwarePrint 3.0 https://iwareprint.pl/3.0/ powrócimy do opcji wyboru Modułów na start. 11 stycznia 2022 r. Aktualnie obowiązujący bazowy Moduł E-commerce zastąpi IwarePrint 3.0

Do IwarePrint 3.0 będzie można dobierać dodatkowe segmenty (moduły), które rozbudowują system o dodatkowe funkcjonalności. Za każdy z Modułów wymagana będzie opłata po 10 dniach więc siłą rzeczy decydując się na start przed 11 stycznia 2022 r. zyskujesz naturalnie więcej czasu na poznanie Modułu Produkcja i spokojne testy wersji 3.0.

A co jeśli zdecyduję się na Produkcję 3.0 przed 11 stycznia 2022 r?

Jak wspominałem tym klientom, którzy zdecydują się na wejście w Moduł produkcja 3.0 do 11 stycznia 2022 r. (włącznie) zaproponujemy uczestnictwo w konsultacjach wdrożeniowych oraz zapewnimy ceny specjalne. Jak się zgłosić? Wystarczy przesłać na adres lukasz.glosny@iware.pl maila z treścią Produkcja 3.0 w treści maila wpisując słowo “Gotowość”. Niżej podpisany skontaktuje się z firmami, które zgłoszą akces.

Do usłyszenia !
Łukasz Głośny
# team IwarePrint

Możliwość komentowania została wyłączona.

Newsletter

Na bieżąco i z tematem pod reką.

    IwarePrint Code & Design
    Umów się na prezentację systemu
    Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.
    +48 533 025 708 (w sprawach sprzedażowych)