Od czasu publikacji pierwszej części artykułu sporo się zmieniło. W pocie czoła pracujemy nad nową, ulepszoną wersją Modułu Produkcja, która pozwoli na jeszcze bardziej sprawne zarządzanie procesami produkcji w drukarni. W tym artykule opowiemy Wam na jakim etapie prac aktualnie jesteśmy oraz przybliżymy główne funkcjonalności dostępne w Produkcji 3.0
Nowe role pracowników
Zmiany jakie będą wprowadzone dotkną dwóch głównych obszarów niezbędnych w prawidłowym funkcjonowaniu każdej drukarni. Chodzi tutaj o rozbudowane stany magazynowe oraz planowanie produkcji, które będzie się odbywać za pomocą wykresu Gantta. W związku z tym w systemie pojawią się dwie dodatkowe role pracownika:
Magazynier – jak sama nazwa wskazuje osoba do której przypiszemy tą rolę otrzyma dostęp do wszystkich funkcji Magazynu 3.0
Kierownik produkcji – rola ta pozwoli pracownikowi na pełną kontrolę nad planowaniem produkcji będzie on miał nieograniczony dostęp do możliwości edycji wykresu Gantta
Magazyn 3.0
Podstawową funkcją magazynu jest kontrola nad stanem poszczególnych materiałów jakimi dysponuje drukarnia. Możemy wprowadzić do systemy dowolną ilość materiałów zarówno takich, których zużycie jest policzalne jak i takich dla których jest to trudne jak np. tusze. W momencie składania zamówienia system automatycznie rezerwuje odpowiednią ilość surowca jaka będzie potrzebna do realizacji. Po przekazaniu zlecenia do druku, rezerwacja staje się stanem faktycznym.
To jaki materiał system ma zarezerwować pobierane jest z arkusza excel. Po zakończeniu procesu pracownik podaje faktyczne zużycie a system automatycznie aktualizuje stany.
W sytuacji gdy stan danego materiału osiągnie zdefiniowany wcześniej poziom ostrzegawczy w systemie pojawi się odpowiedni komunikat oraz zostanie wysłane automatyczne powiadomienie mailowe
Kolejną funkcjonalnością jest możliwość stworzenia bazy dostawców i tworzenie zamówień materiałów bezpośrednio z panelu magazynu. W przypadku z góry ustalonej ceny odbiór dostawy odbywa się za pomocą jednego przycisku.
W nowej wersji stanów magazynowych mamy możliwość zastosowania zamienników materiałów, co może się okazać przydatne w sytuacji problemów z dostawą. Dzięki tej funkcji w momencie gdy poziom podstawowego materiału znajdzie się poniżej poziomu ostrzeżenia zamiast niego ze stanu zostanie zdjęty wskazany przez nas zamiennik.
Często zdarza się tak, że drukarnie zamawiają papier w większym formacie a następnie docierają do własnych potrzeb. Dzięki funkcji wymiany możemy bez problemów przyjąć dostawę papieru w formacie np. B1, pociąć na formatki B2 a w panelu magazynu w prosty sposób dokonać wymiany.
Funkcją, która jest niezwykle przydatna w przypadku materiałów dla których trudno jest określić dokładne zużycie, jest możliwość ręcznego zdejmowania ze stanu. System pozwala na włączenie lub wyłączenie tej opcji dowolnemu pracownikowi, oraz na określenie jakie materiały może on zdejmować.
Magazyn w module Produkcja 3.0 posiada opcję post kalkulacji, która porównuje cenę zamówienia z kosztami wykorzystanych materiałów i automatycznie oblicza zysk lub stratę. Wyniki przedstawione są w postaci wykresu.
Wykres Gantta
Drugim elementem nad którym aktualnie pracujemy jest wykres Gantta, który pozwoli w prosty sposób zaplanować pracę drukarni.
Ponieważ etap dodawania funkcjonalności nie został jeszcze zakończony, jak zarządzać produkcją drukarni w systemie IwarePrint za pomocą wykresu Gantta opowiemy Wam w kolejnym wpisie w najbliższych dniach.
Wszystkich zainteresowanych indywidualnym spotkaniem w temacie Produkcji 3.0 zapraszamy do rezerwacji spotkań on-line.
Rezerwacja terminów TUTAJ > https://calendly.com/iware-print-sprzedaz/modul-produkcja
W momencie zakończenia prac związanych z tworzeniem i wprowadzaniem wszystkich nowych funkcjonalność w module Produkcja 3.0 rozpoczniemy prace nad nowym interfejsem Panelu administracyjnego.
Marek Czubak
#team IwarePrint
Tester IwarePrint z kilkuletnim doświadczeniem w branży drukarskiej