Nowa pozycja w cyklu – „Okiem drukarza”. Raz na jakiś czas zapraszamy Was na rozmowę z przedstawicielem drukarni / agencji, która korzysta z naszego oprogramowania. Dziś zapraszamy na dłuższą rozmowę z przedstawicielami zielonogórskiej drukarni Web-to-print.pl.
Bartosz Łajca
Ciężko określić stanowisko na podstawie
tego co robię … Ninja?!
Web-To-Print.pl, ul. Kręta 5, 65-770 Zielona Góra
+48 793 42 71 31, b.lajca@druk.zgora.pl
Natalia Zaborowska
Pracownik działów DTP i BOK czyli zawsze na pierwszej linii frontu. Znaczy kontaktu z klientem.
Web-To-Print.pl, ul. Kręta 5, 65-770 Zielona Góra
Jaką drukarnią jest Web-to-print.pl? Przybliżcie trochę specyfikę działalności drukarni, w czym się specjalizujecie, w czym jesteście najlepsi a czego nie ruszacie w ogóle.
Natalia: Web-to-print.pl to drukarnia cyfrowa. Oznacza to, że naszą specjalnością jest szybki wydruk niewielkich nakładów. Większość zleceń jesteśmy w stanie wykonać od początku do końca w ciągu jednego dnia roboczego. Lwią część naszych zamówień stanowią zlecenia na wizytówki i ulotki, natomiast wyprodukowanie katalogów, kalendarzy czy książek w trybie ekspresowym również jest u nas możliwe. Ponadto posiadamy nowoczesny i ekologiczny dział produkcji wielkoformatowej – w przypadku wydruków LFP czas realizacji jest nieco dłuższy, natomiast klienci mają możliwość złożenia całego zamówienia w jednym miejscu, u nas.
Słów kilka o parku maszynowym – jaki macie do dyspozycji, terminy waszych realizacji, jak duże obłożenie potraficie obsłużyć?
Natalia: Cały czas pracujemy nad rozwojem naszego parku maszynowego i inwestujemy w nowy sprzęt. Niektóre z urządzeń otworzyły nam nowe możliwości produkcji, inne znacząco poprawiły naszą wydajność, a zatem pomogły skrócić czas realizacji. W tej chwili zarówno drukarnia, introligatornia, jak i produkcja wielkoformatowa, pracują na urządzeniach wysokiej klasy, które skutecznie łączą wysoką jakość druku i racjonalne koszty produkcji.
Standardowy czas produkcji zlecenia standardowego to dwie doby, a ekspresowego – jedna doba. Bardzo często zamówienie ekspresowe wysyłane jest jeszcze w tym samym dniu, w którym klient je złożył.
Jeśli zaś chodzi o wielkość zamówienia, które możemy zrealizować… Teoretycznie nie ma ograniczeń, ale w praktyce wydruk naprawdę dużych nakładów w technologii druku cyfrowego może być dość kosztowny.
Web-to-print.pl to Wasza główna drukarnia, opowiesz trochę o resellerach, których macie również utworzonych na systemie iP?
Bartek: Resellerów mamy kilka – jedne testowe, na których wdrożenie, niestety, zabrakło czasu i mocy, inne aktywne, które od lat prężnie działają. Jednym z kluczowych systemów typu Reseller jest nasz drugi brand, na którym sprzedajemy tylko i wyłącznie wizytówki. Ma on zupełnie inną politykę cenową i rabatową oraz skierowany jest na inną grupę docelową klientów. Kolejny system, to wdrożenie do celów wewnętrznych, które, po naszej znacznej modernizacji, doskonale sprawdza się w codziennych zadaniach oraz usprawnia obieg informacji i zamówień.
Aktywnie działacie w module Podzlecania. Jakie produkty udostępniacie obecnie w module Podzlecania?
Bartek: Udostępniamy te, w których jesteśmy pro :). Oferujemy przede wszystkim podstawowe narzędzia reklamowe – te, które możemy wykonać u siebie w najkrótszym czasie, czyli wizytówki, ulotki i plakaty. Oczywiście udostępniamy również te bardziej złożone produkty, jak podręczniki, książki czy katalogi szyte. Dysponujemy w pełni automatycznym zestawem szyjąco-broszurującym, który ogromnie usprawnia wykończenie tych ostatnich – operatorowi maszyny pozostaje zapakowanie gotowego produktu do wysyłki wprost z urządzenia.
Czy planujecie jakieś dodatkowe w najbliższym czasie Udostępniać?
Bartek: Oczywiście. Mamy w asortymencie produkty, których nie zapewniają żadne inne drukarnie. Będą to nowe, niespotykane rozwiązania – również związane z ekologią. Przedsmak stanowią wizytówki z bezmatrycowym, wybiórczym srebrzeniem i złoceniem, natomiast pełna oferta jest bardzo duża. W tej chwili wdrażamy poprawki i robimy ostatnie testy – dopóki nie dopniemy wszystkiego na ostatni guzik, trzymamy języki za zębami i nie zdradzamy szczegółów.
W Waszej ofercie nie ma podanych standardowych rabatów, widnieje informacja Indywidualnie. Co to oznacza w praktyce? Jakie dajecie rabaty, terminy realizacji? Jak byś przekonał do współpracy tych, którzy Was jeszcze nie znają?
Natalia: Każde zamówienie realizowane jest przez nas z taką samą dokładnością. Naszymi atutami są szybkość, terminowość oraz fachowa, pomocna obsługa i, oczywiście, zachowujemy ten sam standard obsługi w stosunku do każdego naszego klienta – trudno byłoby bowiem przebić jedno- lub dwudniowy termin produkcji zlecenia.
Niemniej jednak chętnie nawiązujemy współpracę z agencjami reklamowymi, grafikami, wydawnictwami i innymi drukarniami. Właśnie dla nich przewidziane są profity wynikające z przynależności do Programu Partnerskiego. Głównym atutem jest niewątpliwie stały rabat 20% na wszystkie nasze produkty. W tajemnicy dodam również, że nasza ekipa zapamiętuje stałych klientów i jest w stanie zaproponować im rozwiązania lub udogodnienia niedostępne dla pozostałych.
Każdego, kto szuka drukarni online, zapraszam do skorzystania z naszej oferty i wypróbowania naszych możliwości – nasza praca broni się sama.
Bartek: Rabat indywidualny, o którym mowa, jest związany z naszym podejściem do współpracy. Każdy Partner w biznesie ma inne potrzeby, zatem nie uogólniamy rabatu – wolimy porozmawiać, uzgodnić szczegóły oraz warunki współpracy.
Od nas tyle – Dziękujemy za wywiad!
Wkrótce powrócimy do Was z kolejną częścią cyklu “Okiem drukarza”.