Blog

Workflow Modułu Kreator – Obsługa Kreatora przez klienta

Opublikowano 12 grudnia 2021

Moduł Kreator jest z nami od już dłuższego czasu i cieszy się olbrzymią popularnością. To nowoczesne narzędzie do projektowania online dla drukarni i agencji reklamowych wciąż jest przez nas rozwijane o nowe, unikalne produkty a jego możliwości sięgają daleko ponad to, co już przygotowaliśmy. Proces konfiguracji już znamy – tym razem skupimy się na tym, jak wygląda Kreator po stronie klienta naszego sklepu. Zatem do dzieła!

Klikając w obraz przenosisz się na stronę IwarePrint.pl/Kreator

Zanim nasz klient będzie mógł rozpocząć pracę na Kreatorze, musimy oczywiście przejść przez proces konfiguracji tego narzędzia. Bez obaw – wszystkie niezbędne kroki oraz niuanse konfiguracyjne zostały już przez nas opisane i można się z nimi zapoznać w naszej Bazie wiedzy. Konfiguracja zakończona? W takim razie przechodzimy dalej.

Tworzenie Projektu

Klient naszej drukarni może stworzyć projekt na kilku różnych etapach zamówienia:

  • widok produktu

  • koszyk

  • po złożeniu zamówienia

Zanim przejdziemy do tworzenia projektu przez klienta, warto upewnić się, że nasz produkt jest odpowiednio skonfigurowany w systemie i klient będzie mógł stworzyć swój projekt. Musimy mieć poprawnie skonfigurowane parametry – czyli rolę parametru format i ilość stron do zadruku. Jeśli te parametry nie będą miały przypisanych ról, w widoku produktu nie będzie dostępny przycisk „Stwórz projekt w kreatorze” lub w widoku koszyka po dodaniu projektu pojawi się komunikat o błędach. Warto zatem dokładnie przejść przez proces konfiguracji zgodnie z pomocą naszej Bazy wiedzy.

Jeśli parametry są odpowiednio skonfigurowane w widoku produktu pojawi się przycisk „Stwórz projekt w kreatorze”. Przechodzimy w ten sposób do zakładki z dostępnymi szablonami i opcją tworzenia projektu na pustym szablonie.

Tworzenie projektu przez klienta na jednym z bazowych szablonów

Jeśli klient chce stworzyć projekt na jednym z bazowych szablonów, będzie miał w tym widoku wybór z szablonów przypisanych do produktu, który wybrał lub do formatu w tym produkcie czy ilość stron (rola parametru np. kolor jednostronny pełnokolorowy). Są to szablony bazowe, które można edytować.

Po wyborze szablonu klient otrzyma taki widok (oczywiście z wybranym szablonem).Widok ten będzie się różnił w zależności od typu szablonu oraz produktu, np. dla Kubka lub Kalendarza widok ten będzie inny.

Tworzenie projektu przez klienta – w zależności od typu szablonu

Standardowy

Proces tworzenia przez klienta projektu opartego na Standardowym szablonie będzie wyglądał tak, jak zostało to opisane powyżej. Po kliknięciu w przycisk „Stwórz projekt w kreatorze” pojawi się widok wyboru szablonu, klient dokonuje wyboru i otwiera się widok szablonu z powyższego obrazka.

Pusty szablon

Klient może wybrać opcję stworzenia szablonu od zera. Wybiera wtedy w widoku produktu „Stwórz projekt w kreatorze” > „Pusty szablon”. W ten sposób wygenerowany zostanie szablon zgodny z wybranym formatem i wybraną ilością stron. Jak wcześniej już pisaliśmy „Pusty szablon” może być stworzony w Panelu Administracyjnym na dwa sposoby: z dodaniem pliku z projektem jak i bez pliku. Jeśli w Panelu Administracyjnym nie dodaliśmy „Pustego szablonu” w produktach w których dodany jest inny szablon (nie ma znaczenia typ), wtedy automatycznie pojawi się automatycznie wygenerowany pusty szablon.

Gdy klient wybierze „Pusty szablon”, otrzyma taki widok:

  • jeśli w Panelu Administracyjnym został dodany szablon z typem „Pusty szablon” i nie dodano pliku, oraz jeśli nie został stworzony w Panelu Administracyjnym szablon z typem „Pusty szablon” ale został dodany do tego produktu inny szablon
  • jeśli w Panelu Administracyjnym został dodany szablon z typem „Pusty szablon” i został dodany plik – widok będzie taki sam jak powyżej oprócz samego projektu, który będzie zgodny z dodanym plikiem.

Kalendarz

Początkowo wygląda tak samo – przycisk „Stwórz projekt w kreatorze” > widok z listą szablonów > wybór szablonu przez klienta. Jeśli wybierzemy typ szablonu kalendarz – pojawi się dla klienta widok z wyborem miesiąca początkowego. Ważne: żeby pojawił się wybór miesiąca początkowego, należy odpowiednio przygotować szablon, tworząc adekwatnie większą ilość stron. Jeżeli tego nie zrobimy – nie pojawi się opcja wyboru miesiąca początkowego.

Kubek

Kolejny typ szablonu to „Kubek”. Początkowo tworzenie projektu oczywiście wygląda tak samo. W tym przypadku różnica jest na etapie projektowania.

Po lewej stronie widoku mamy panel wyboru koloru kubka. Po zmianie koloru z lewej strony zmiany są widoczne w projekcie. Kolor zmienia się także w podglądzie projektu.

W kubku klient może np. dodać tekst, obraz lub figurę. Opcji do wyboru może być o wiele więcej – możemy zdecydować, co ma pojawić się w pasku edycji.

To wszystko, co na dzisiaj przygotowaliśmy. Aktualnie dalej pracujemy nad rozwojem Kreatora o nowe produkty oraz szablony. Bądźcie z nami na bieżąco, a na pewno nie przegapicie informacji o nowych możliwościach tego narzędzia.

Dariusz Michalik & Konrad Skotniczny
#team IwarePrint

Możliwość komentowania została wyłączona.

Newsletter

Na bieżąco i z tematem pod reką.

    IwarePrint Code & Design
    Umów się na prezentację systemu
    Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.
    +48 533 025 708 (w sprawach sprzedażowych)