Premiera nowej wersji! Zaprojektowany dla drukarzy i przy współpracy z drukarzami! Wraz z ostatnim updatem w systemie pojawiła się ulepszona wersja modułu, który w IwarePrint rozwijamy od 2011 roku i którego głównym zadaniem jest sprawne zarządzanie procesami produkcji w drukarni. Moduł Produkcja 3.0 pojawił się w systemie IwarePrint 15 maja 2022 r. Już pierwsza iteracja Produkcji 3.0 zakładała wprowadzenie nowych kluczowych funkcjonalności, które znacznie zoptymalizują pracę w każdej drukarni czy agencji reklamowej z rozbudowaną produkcją. Kierownik Produkcji, Stany magazynowe, Wykres Gantta, Post kalkulacja produkcyjna. Zapraszamy na krótki przewodnik po Produkcji 3.0.
Produkcja 2.0
Starsza wersja modułu umożliwia zarządzanie pracownikami, tworzenie kont pracowniczych o różnym zakresie praw i obowiązków. Automatyzuje obieg zlecenia (obsługa statusów i pod-statusów). Robi to jednak w dość prosty sposób.
Moduł w starszej wersji pozwala na zarządzanie procesem produkcyjnym poprzez tworzenie szczegółowych pod-statusów dla konkretnych Procesów, jak również tworzenie kont pracowniczych i delegowanie poszczególnych osób do obsługi pod-statusów (w sposób automatyczny).
To co przygotowaliśmy w wersji 3.0 spełnia wszelkie standardy oprogramowań typu MIS czy dużych systemów ERP, a samo narzędzie rozbudowuje Moduł w taki sposób, że jesteśmy przygotowani do obsłużenia większości procesów poligraficznych zachodzących w średnich i dużych drukarniach lub agencjach reklamowych.
IwarePrint 3.0 – MIS i ERP dla poligrafii
O tym, że przystępujemy do prac nad ulepszeniem modułu Produkcja pisaliśmy chwilę przed końcem 2021 roku w artykule “IwarePrint 3.0 – MIS i ERP dla poligrafii”. Na samym początku prac nad Produkcją 3.0 zawiązała się zwarta grupa w, której oprócz przedstawicieli IwarePrint regularnie udział brały takie drukarnie jak: Drukexpress, Kserkop, Drukuj Taniej, Mprint, E-druk czy KB Druk. Na cotygodniowych środowych spotkaniach wykuwała się Produkcja 3.0. Z naszej strony nad całością czuwał Marek Czubak, osoba z ponad 13 letnim doświadczeniem pracy w drukarni.
Dzięki temu, że w grupie roboczej mogliśmy skonsultować pomysły z ekspertami z branży, współpraca przebiegała sprawnie. Możemy uznać, że moduł Produkcja 3.0 został zaprojektowany dla drukarzy i przy współpracy z drukarzami. Nie uniknęliśmy delikatnych opóźnień względem terminów zakładanych, ale to wynika raczej z faktu ogromu zmian. Można śmiało powiedzieć, że Produkcja 3.0 po zmianach to zupełnie nowe narzędzie względem starszej wersji.
Premiera 15 maja 2022
W niedzielę w godzinach wieczornych pojawiła się wersja Produkcji 3.0 dostępna dla wszystkich.
Chwilę przed globalnym updatem Moduł trafił w ręce wspomnianych drukarni, które brały udział w tworzeniu Produkcji.
Jak zarządzać produkcją drukarni w systemie IwarePrint
W marcu na blogu informowaliśmy o postępie prac w artykule “Jak zarządzać produkcją drukarni systemie IwarePrint cz. 2”. Raz jeszcze chcemy przybliżyć główne funkcjonalności, które będą dostępne w Produkcji 3.0.
Główne funkcjonalności nowej Produkcji 3.0
Zmiany możemy podzielić na trzy główne obszary. 1. Stany magazynowe, 2. Wykres Gantta, dzięki któremu będziemy planować produkcję, 3. Dodatkowe role pracowników produkcyjnych w tym dwa główne stanowiska: Kierownik produkcji, który będzie zarządzał Produkcją w drukarni oraz magazynier.
Stany Magazynowe
A w nich m.in:
- Widok stanów magazynowych z uwzględnieniem stanu faktycznego oraz rezerwacji;
- Zamawianie materiałów przez formularz w którym pola automatycznie uzupełniają się w oparciu o materiały, których zaczyna brakować oraz przypisane do danego dostawcy;
- Każde zlecenie posiada informacje o zużyciu każdego z materiałów, które można edytować w każdym momencie;
- Baza dostawców materiałów. Do każdego zamówienia materiału można dodać fakturę;
- Szacowanie ilości potrzebnego materiału bezpośrednio z kalkulatora produktu (excel);
- Po złożeniu zamówienia, materiały potrzebne na jego rezerwacje zostają zarezerwowane w magazynie;
- Możliwość uwzględniania stanu magazynowego do wyliczeń ceny produktu i czasu realizacji w czasie rzeczywistym;
- Dostępne takie wartości jak cena najstarszego zamówienia danego materiału na magazynie, średnia i wiele innych;
- Stan faktyczny zostaje pomniejszony o rezerwację danego zlecenia w momencie przejścia do realizacji;
- Post Kalkulacja magazynowa wyliczająca faktyczny koszt materiałów i pracowników wykorzystanych w danym zleceniu, obliczając przy tym profit z danego zlecenia;
- Możliwość szybkiego odbioru zamówionych materiałów za pomocą skanera kodów kreskowych;
- Stałe magazynowe – możliwość ustawiania stałych wartości, które można wykorzystywać do kalkulacji produktowych w wielu produktach na raz;
- Udostępnienie pracownikom możliwości manualnego pobierania z magazynu dla wybranych materiałów;
- Ustawienie wymaganego podania faktycznego zużycia materiałów pracownikom na poszczególnych etapach produkcyjnych;
- W przypadku braku materiału lub opóźnień w dostawie jest możliwość skorzystania z zamienników;
- Jeżeli zamówiony materiał jest w większym formacie niż ten z którego korzystamy na produkcji możemy w prosty sposób dokonać takiej wymiany (przykład zamówione arkusze B1 pocięte do formatu B2);
- Ciągły dostęp do historii zamówień i zużycia materiałów;
- Automatyczne powiadomienia mailowe o przekroczeniu stanów ostrzegawczych materiałów.
Wykres Gantta
A w nim:
- Możliwość przesuwania zleceń “poziomo” co może wpłynąć na realizację innych zleceń;
- Automatyczne dopasowywanie realizacji kolejnych zleceń w przypadku wprowadzenia zmian;
- Uwzględnienie dodatkowego czasu przed rozpoczęciem procesu lub po jego zakończeniu (w tym samym czasie mogą być realizowane inne zlecenie);
- Podział bloku zlecenia na 2 części w przypadku pauzy/wstrzymania realizacji zlecenia z czego drugi blok jest przesuwany w czasie;
- Pasek postępu dnia;
- Informacja kolorystyczna o nowych, opóźnionych, rozpoczętych i zakończony zleceniach;
- Stan obłożenia drukarni wpływa na czas realizacji w czasie rzeczywistym;
- Lista wszystkich zleceń;
- Ustawianie czasu pracy maszyn i przerw;
- Nowy widok panelu pracownika produkcji;
- Łączenie procesów w poziomie jaki w pionie do wybranego statusu;
- Karta technologiczna połączonych procesów z możliwością dodanie własnej notatki;
- Zaawansowane filtrowanie z możliwością zapisywania stworzonych filtrów i udostępniania ich innym pracownikom;
- Komentarze do zlecenia z możliwością wyboru dla kogo mają być widoczne;
- Automatyczne odświeżanie;
- Wyświetlanie wykresu w trybie pełnoekranowym;
- Uniwersalny kod QR – Przekaż dalej;
- Skanowanie kodu za pomocą telefonu bez konieczności podchodzenia do komputera.
Kierownik Produkcji
Z takimi uprawnieniami jak choćby:
- Tworzenie stanowisk produkcyjnych;
- Układanie planu produkcji – edycja wykresu Gantta;
- Dodawanie przerw produkcyjnych, np. na serwis;
- Definiowanie czasu pracy stanowisk, maszyn.
Baselinker
Podczas premiery nastąpiła również integracja systemu IwarePrint 3.0 z narzędziem Baselinker, która w Produkcji 3.0 pozwala na wysyłanie zamówień z systemu IwarePrint do aplikacji Baselinker.
To wszystko w systemie jest już od 15 maja br.
Jakie kolejne funkcjonalności?
Mamy kolejkę zaplanowanych zmian, które ujrzą światło dzienne w przyszłych aktualizacjach systemowych.
W wykresie Gantt chcemy wprowadzić m.in
- Zarządzanie prawami pracowników;
- Ikony komentarza na wykresie;
- Wysyłkę na wiele adresów;
- Automatyczne łączenie procesów;
- Rozdzielenie procesów do wybranego statusu;
- Rozbicie zlecenia na różne podprocesy;
- Realizacja połączonych procesów.
W stanach magazynowych m.in:
- Paginacja do listy zamówień;
- Pobieranie stanów w formie dokumentu csv;
- Opcjonalna blokada materiału w momencie tworzenia oferty.
Indywidualne spotkania z Produkcji 3.0
Oczywiście wraz z aktualizacją do Produkcji 3.0 pojawiły się rozbudowane instrukcje techniczne na naszym technicznym blogu. Wszystkich zainteresowanych indywidualnym spotkaniem w temacie Produkcji 3.0 zapraszamy do rezerwacji spotkań on-line. Rezerwacja terminów TUTAJ
Pozdrawiamy
# zespół IwarePrint