Blog

Produkcja 3.0 – Premiera

Opublikowano 11 maja 2022

Premiera nowej wersji! Zaprojektowany dla drukarzy i przy współpracy z drukarzami! Wraz z ostatnim updatem w systemie pojawiła się ulepszona wersja modułu, który w IwarePrint rozwijamy od 2011 roku i którego głównym zadaniem jest sprawne zarządzanie procesami produkcji w drukarni. Moduł Produkcja 3.0 pojawił się w systemie IwarePrint 15 maja 2022 r. Już pierwsza iteracja Produkcji 3.0 zakładała wprowadzenie nowych kluczowych funkcjonalności, które znacznie zoptymalizują pracę w każdej drukarni czy agencji reklamowej z rozbudowaną produkcją. Kierownik Produkcji, Stany magazynowe, Wykres Gantta, Post kalkulacja produkcyjna. Zapraszamy na krótki przewodnik po Produkcji 3.0.

Produkcja 2.0

Starsza wersja modułu umożliwia zarządzanie pracownikami, tworzenie kont pracowniczych o różnym zakresie praw i obowiązków. Automatyzuje obieg zlecenia (obsługa statusów i pod-statusów). Robi to jednak w dość prosty sposób.
Moduł w starszej wersji pozwala na zarządzanie procesem produkcyjnym poprzez tworzenie szczegółowych pod-statusów dla konkretnych Procesów, jak również tworzenie kont pracowniczych i delegowanie poszczególnych osób do obsługi pod-statusów (w sposób automatyczny).
To co przygotowaliśmy w wersji 3.0 spełnia wszelkie standardy oprogramowań typu MIS czy dużych systemów ERP, a samo narzędzie rozbudowuje Moduł w taki sposób, że jesteśmy przygotowani do obsłużenia większości procesów poligraficznych zachodzących w średnich i dużych drukarniach lub agencjach reklamowych.

IwarePrint 3.0 – MIS i ERP dla poligrafii

O tym, że przystępujemy do prac nad ulepszeniem modułu Produkcja pisaliśmy chwilę przed końcem 2021 roku w artykule “IwarePrint 3.0 – MIS i ERP dla poligrafii”. Na samym początku prac nad Produkcją 3.0 zawiązała się zwarta grupa w, której oprócz przedstawicieli IwarePrint regularnie udział brały takie drukarnie jak: Drukexpress, Kserkop, Drukuj Taniej, Mprint, E-druk czy KB Druk. Na cotygodniowych środowych spotkaniach wykuwała się Produkcja 3.0. Z naszej strony nad całością czuwał Marek Czubak, osoba z ponad 13 letnim doświadczeniem pracy w drukarni. 


Dzięki temu, że w grupie roboczej mogliśmy skonsultować pomysły z ekspertami z branży, współpraca przebiegała sprawnie. Możemy uznać, że moduł Produkcja 3.0 został zaprojektowany dla drukarzy i przy współpracy z drukarzami. Nie uniknęliśmy delikatnych opóźnień względem terminów zakładanych, ale to wynika raczej z faktu ogromu zmian. Można śmiało powiedzieć, że Produkcja 3.0 po zmianach to zupełnie nowe narzędzie względem starszej wersji.

Premiera 15 maja 2022

W niedzielę w godzinach wieczornych pojawiła się wersja Produkcji 3.0 dostępna dla wszystkich. 

Chwilę przed globalnym updatem Moduł trafił w ręce wspomnianych drukarni, które brały udział w tworzeniu Produkcji.

Jak zarządzać produkcją drukarni w systemie IwarePrint

W marcu na blogu informowaliśmy o postępie prac w artykule “Jak zarządzać produkcją drukarni systemie IwarePrint cz. 2”. Raz jeszcze chcemy przybliżyć główne funkcjonalności, które będą dostępne w Produkcji 3.0.

Główne funkcjonalności nowej Produkcji 3.0

Zmiany możemy podzielić na trzy główne obszary. 1. Stany magazynowe, 2. Wykres Gantta, dzięki któremu będziemy planować produkcję, 3. Dodatkowe role pracowników produkcyjnych w tym dwa główne stanowiska: Kierownik produkcji, który będzie zarządzał Produkcją w drukarni oraz magazynier. 

Stany Magazynowe

A w nich m.in:

  • Widok stanów magazynowych z uwzględnieniem stanu faktycznego oraz rezerwacji;
  • Zamawianie materiałów przez formularz w którym pola automatycznie uzupełniają się w oparciu o materiały, których zaczyna brakować oraz przypisane do danego dostawcy;
  • Każde zlecenie posiada informacje o zużyciu każdego z materiałów, które można edytować w każdym momencie;
  • Baza dostawców materiałów. Do każdego zamówienia materiału można dodać fakturę;
  • Szacowanie ilości potrzebnego materiału bezpośrednio z kalkulatora produktu (excel);
  • Po złożeniu zamówienia, materiały potrzebne na jego rezerwacje zostają zarezerwowane w magazynie;
  • Możliwość uwzględniania stanu magazynowego do wyliczeń ceny produktu i czasu realizacji w czasie rzeczywistym;
  • Dostępne takie wartości jak cena najstarszego zamówienia danego materiału na magazynie, średnia i wiele innych;
  • Stan faktyczny zostaje pomniejszony o rezerwację danego zlecenia w momencie przejścia do realizacji;
  • Post Kalkulacja magazynowa wyliczająca faktyczny koszt materiałów i pracowników wykorzystanych w danym zleceniu, obliczając przy tym profit z danego zlecenia;
  • Możliwość szybkiego odbioru zamówionych materiałów za pomocą skanera kodów kreskowych;
  • Stałe magazynowe – możliwość ustawiania stałych wartości, które można wykorzystywać do kalkulacji produktowych w wielu produktach na raz;
  • Udostępnienie pracownikom możliwości manualnego pobierania z magazynu dla wybranych materiałów;
  • Ustawienie wymaganego podania faktycznego zużycia materiałów pracownikom na poszczególnych etapach produkcyjnych;
  • W przypadku braku materiału lub opóźnień w dostawie jest możliwość skorzystania z zamienników;
  • Jeżeli zamówiony materiał jest w większym formacie niż ten z którego korzystamy na produkcji możemy w prosty sposób dokonać takiej wymiany (przykład zamówione arkusze B1 pocięte do formatu B2);
  • Ciągły dostęp do historii zamówień i zużycia materiałów;
  • Automatyczne powiadomienia mailowe o przekroczeniu stanów ostrzegawczych materiałów.

Wykres Gantta

A w nim:

  • Możliwość przesuwania zleceń  “poziomo” co może wpłynąć na realizację innych zleceń;
  • Automatyczne dopasowywanie realizacji kolejnych zleceń w przypadku wprowadzenia zmian;
  • Uwzględnienie dodatkowego czasu przed rozpoczęciem procesu lub po jego zakończeniu (w tym samym czasie mogą być realizowane inne zlecenie);
  • Podział bloku zlecenia na 2 części w przypadku pauzy/wstrzymania realizacji zlecenia z czego drugi blok jest przesuwany w czasie;
  • Pasek postępu dnia;
  • Informacja kolorystyczna o nowych, opóźnionych, rozpoczętych i zakończony zleceniach;
  • Stan obłożenia drukarni wpływa na czas realizacji w czasie rzeczywistym;
  • Lista wszystkich zleceń; 
  • Ustawianie czasu pracy maszyn i przerw;
  • Nowy widok panelu pracownika produkcji;
  • Łączenie procesów w poziomie jaki w pionie do wybranego statusu;
  • Karta technologiczna połączonych procesów z możliwością dodanie własnej notatki;
  • Zaawansowane filtrowanie z możliwością zapisywania stworzonych filtrów i udostępniania ich innym pracownikom;
  • Komentarze do zlecenia z możliwością wyboru dla kogo mają być widoczne;
  • Automatyczne odświeżanie;
  • Wyświetlanie wykresu w trybie pełnoekranowym;
  • Uniwersalny kod QR – Przekaż dalej;
  • Skanowanie kodu za pomocą telefonu bez konieczności podchodzenia do komputera.

Kierownik Produkcji

Z takimi uprawnieniami jak choćby:

  • Tworzenie stanowisk produkcyjnych;
  • Układanie planu produkcji – edycja wykresu Gantta;
  • Dodawanie przerw produkcyjnych, np. na serwis;
  • Definiowanie czasu pracy stanowisk, maszyn.

Baselinker

Podczas premiery nastąpiła również integracja systemu IwarePrint 3.0 z narzędziem Baselinker, która w Produkcji 3.0 pozwala na wysyłanie zamówień z systemu IwarePrint do aplikacji Baselinker.

To wszystko w systemie jest już od 15 maja br.

Jakie kolejne funkcjonalności?

Mamy kolejkę zaplanowanych zmian, które ujrzą światło dzienne w przyszłych aktualizacjach systemowych. 

W wykresie Gantt chcemy wprowadzić m.in 

  • Zarządzanie prawami pracowników;
  • Ikony komentarza na wykresie;
  • Wysyłkę na wiele adresów;
  • Automatyczne łączenie procesów;
  • Rozdzielenie procesów do wybranego statusu;
  • Rozbicie zlecenia na różne podprocesy;
  • Realizacja połączonych procesów.

W stanach magazynowych m.in:

  • Paginacja do listy zamówień;
  • Pobieranie stanów w formie dokumentu csv;
  • Opcjonalna blokada materiału w momencie tworzenia oferty.

Indywidualne spotkania z Produkcji 3.0

Oczywiście wraz z aktualizacją do Produkcji 3.0 pojawiły się rozbudowane instrukcje techniczne na naszym technicznym blogu. Wszystkich zainteresowanych indywidualnym spotkaniem w temacie Produkcji 3.0 zapraszamy do rezerwacji spotkań on-line. Rezerwacja terminów TUTAJ  

Pozdrawiamy

# zespół IwarePrint

Możliwość komentowania została wyłączona.

Newsletter

Na bieżąco i z tematem pod reką.

    IwarePrint Code & Design
    Umów się na prezentację systemu
    Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.
    +48 533 025 708 (w sprawach sprzedażowych)