W sekcji Menu > Marketing > Kody na klienta można ustawić kody rabatowe.
Ustawienia Kodów rabatowych na klienta
W celu ustawienia Kodu rabatowego na klienta należy:
- zdefiniować Kod. Jest to ciąg znaków, który klient będzie musiał wpisać w koszyku, aby naliczył mu się rabat.
- wartość procentową upustu
Możliwe są również dodatkowe opcje kodu dla klienta:
- Data wygaśnięcia kuponu – należy wybrać z kalendarza datę zakończenia kuponu. Pozostawienie pola pustym oznacza, że kupon jest bezterminowy.
- Ilość wykorzystań kuponu (0 – nieskończona ilość) – ustawienie limitu ilości wykorzystania kuponu. Przykładowo jeśli chcemy rozdać tylko upust tylko dla pierwszych 500 osób, należy wpisać 500.
- Ilość złożonych zamówień z rabatem – pozostawienie pola pustym lub wpisanie 0 (zero) oznacza brak limitu złożonych zamówień z danym rabatem. Limit ten określa ile razy jedna osoba może złożyć zamówienie wykorzystując kupon.
Dobrym przykładem ograniczenia ilości złożonych zamówień jest Kod na pierwsze zamówienie (opisany poniżej). Taki rabat naliczany jest jednorazowo dla klienta.
- Maksymalna kwota rabatu w koszyku – pozostawienie pola pustym lub wpisanie 0 (zero) oznacza brak limitu kwoty rabatu w koszyku
- Dodaj do newslettera – po zaznaczeniu tej opcji klient po wykorzystaniu kodu zostanie dodany do newselettera. Przydatna opcja jeśli chcemy rozdać kody za zapisanie się do listy mailingowej drukarni.
Ustawienia rabatu na pierwsze zakupy (rabat na start)
Najpopularniejszym sposobem na rabat na start jest rabat procentowy. Ustawienia tego typu rabatu znajdują się w:
Marketing > Kody na klienta
Dodając rabat, pojawi się takie okno:
Ustawienia pól to odpowiednio:
- kod jaki będzie wpisywał klient w koszyku, przykładowo: START
- wartość rabatu przyznanego na użytkownika: 5%
- ilość wykorzystań kuponu – jeśli wpiszemy 1000, to kupon będzie można wykorzystać tylko 1000 razy – tzn. tylko 1000 pierwszych klientów będzie mogło z niego skorzystać (wykorzystania zliczane są po złożeniu zamówienia). Możemy więc pozostawić 0 (zero), aby rabat naliczał się dla wszystkich klientów
- ilość zamówień z rabatem – ile zamówień z rabatem może złożyć jednen użytkownik. Jako, że kod ma być jednorazowy, ustawiamy: 1.