arrow back

Kreator – szablony

uwaga
Uwaga!

Co oznaczają poszczególne pozycje przy dodawaniu szablonu

Na podstawie szablonów, klient będzie mógł stworzyć swój własny projekt. Lista dostępnych szablonów i jednocześnie miejsce, gdzie można dodać swój autorski szablon, znajduje się w menu w sekcji: 

Ustawienia > Kreator – szablony

Z tego miejsca możemy szybko poruszać się między stronami z listami szablonów korzystając z paginacji, jak również Edytować lub Kopiować lub Usunąć szablon:

Mamy również możliwość szybkiego usunięcia wszystkich szablonów poprzez kliknięcie przycisku Zaznacz:

W tym miejscu mamy również możliwość sortowania pozycji szablonów na liście, w tym celu należy ustawić w polu liczbowym odpowiednią wartość pozycji za pomocą strzałek:

Oprócz dostępnych na liście szablonów, mamy możliwość dodania własnego szablonu w sekcji poprzez kliknięcie przycisku Dodaj:

Pojawia się widok okna, w którym występują pola do uzupełnienia/wyboru z listy, potrzebne do stworzenia szablonu projektu:

Nazwa – Nadajemy nazwę szablonu.

Produkt – Ustalamy do jakiego produktu będzie przypisany projekt (wizytówki, kalendarze itp.)

Grupa użytkowników – Ograniczenie widoczności szablonu do konkretnej, stworzonej przez nas grupy użytkowników (agencje, testowa itd.)

Format – Do tego parametru będzie przypisany szablon.

Ilość stron – Do tego parametru będzie przypisany szablon.

Status – Charakter szablonu (Status) Roboczy lub Publiczny, gdzie Publiczny wyświetlany jest dla klienta, Roboczy tylko dla tworzącego szablon

Z tego miejsca mamy również możliwość kopiowania linku szablonu bezpośrednio z panelu administracyjnego:

Typ – Typ szablonu definiuje ścieżkę wyświetlania kreatora w systemie. 

Do wyboru z listy rozwijanej mamy typ: Standardowy / Pusty Szablon / Kalendarz / Kubek / Długopis / Fotoksiążka / Inny / Własna konfiguracja JSON

Inny – Wybranie tego typu produktu blokuje możliwość wybrania pustego szablonu

Własna konfiguracja JSON – Dzięki tej funkcji możemy zaimplementować każdy produkt, dostosowując go indywidualnie do potrzeb klienta. Funkcja jest dostępna w Pakiecie Wdrożeniowym, konfiguracja zajmuje się firma IwarePrint. Więcej na temat Pakietu Wdrożeniowego można przeczytać TUTAJ

Szerokość Siatki – Opcja ta, służy projektantom do uporządkowania treści w projekcie – zarówno tekstów, jak i obrazów.

DPI – w tym polu mamy możliwość ustawienia wartości od jakiej wartości DPI klient będzie być informowany za pomocą powiadomień o zbyt niskiej jakości obrazu

Typ kreatora – Do wyboru mamy:

Zaawansowany – gdzie mamy szeroki wybór opcji projektowania (m.in. wybór obrazu, figur, zmiana czcionki i jej koloru, zmiana tła itp.) 

Podstawowy – podstawowe funkcje potrzebne do tworzenia projektu

Widok typu kreatora Zaawansowany:

Widok typu kreatora Podstawowy:

Podgląd – typ – Mamy do wyboru rodzaje generowanego podglądu projektu: Generowany PDF z wymiarami do druku lub PDF generowany z obrazów z podglądu

Podgląd – dpi (typ 1. / vdp) – z tego miejsca możemy ustawić rozdzielczość/jakość podglądu wpisując wartość dpi ręcznie:

Wyłącz z lewego menu – Funkcjonalność dostępna po wyborze typu kreatora – Zaawansowanego, mamy wtedy wyłączenia widoczności niepotrzebnych przycisków z lewego menu podczas edycji szablonu. Przykładowo przy tworzeniu szablonu skarpetek, nie ma potrzeby osadzania kodu QR

Impozycja

W przypadku użycia impozycji, do wyboru mamy dostępne, wgrane wcześniej do systemu makiety.

Z tego miejsca uzupełniamy pola: 

Makieta – Wybieramy makietę stworzoną dla produktu. W wersji demo dostępna jest testowa makieta pod nazwą impozycja_test (imposition_demo.psd) dla wizytówki (85×55).

Ścieżka warstwy podmiany – Wpisujemy ścieżkę warstwy podmiany. Jeśli korzystamy z tej testowej makiety, ścieżka warstwy podmiany to bc/bc.

Generuj możliwość wygenerowania pliku impozycji

Kategorie – W tym miejscu mamy możliwość wyboru kategorii szablonu. W przypadku, gdy brakuje interesującej nas kategorii, można ja utworzyć samodzielnie w zakładce: Kreator – kategorie, a następnie wyszukać na liście:

Pliki – Z tego miejsca wgrywamy szablony w formacie PSD (aplikacja Photoshop) lub IDML (aplikacja InDesign) dla danego produktu:

Jeśli tworzymy projekt w którym chcemy mieć kilka stron i używamy plików PSD np. przód i tył wizytówki, dodajemy do szablonu dwa pliki o nazwach jakie mają posiadać te strony.

Jeśli szablon mamy przygotowany z plikami w formacie IDML, do systemu dodajemy tylko jeden plik. Poszczególne strony szablonu powinny być osadzone już w pliku IDML.

Miejsce dodania nazwy plików szablonu:

Z kolei, żeby wgrać pliki, klikamy przycisk Dodaj pliki:

Następnie uzupełniamy/wybieramy z list rozwijanych dane na temat m.in.: makiety, marginesów czy linii składania i bezpieczeństwa, Mamy tu również możliwość nazwania zapisujemy dane klikając: Zapisz konfigurację:

W trakcie edycji szablonu, mamy również możliwość wgrania brakujących lub podmiany istniejących plików szablonów poprzez kliknięcie Wgraj brakujące/podmień pliki:

Otrzymujemy poniższy ekran, gdzie klikamy Wgraj pliki:

Z kolei wgrane pliki można pobrać klikając w dedykowany przycisk:

Możliwość komentowania została wyłączona.

Newsletter

Na bieżąco i z tematem pod reką.

    IwarePrint Code & Design
    Umów się na prezentację systemu
    Szybkie pytanie, szybka odpowiedź, szybki kontakt.
    +48 533 025 708 (w sprawach sprzedażowych)