Zmiany wprowadzane w menu CMS (Content Management System) można podzielić na dwie części:
Edycja zawartości górnego i dolnego menu nawigacyjnego (stopka) oraz lewego panelu z produktami.
Najważniejsze elementy obsługi menu to:
Menu można tworzyć w trzech sekcjach:
Każda z nich posiada osobny przycisk, który służy do dodawania nowych pozycji w danym menu.
Tworzenie pozycji podrzędnych również odbywa się za pomocą drag & drop – należy pozycję, która ma być podrzędną, przesunąć w prawo względem nadrzędnej. W przykładzie poniżej ulotki będą podrzędnym menu względem nadrzędnego kat – produkty wg. Kategorii.
Każda z pozycji w menu może być jednym z poniższych typów:
System automatycznie wykrywa konflikty linków. Wizualnie informuje, które pozycje w menu posiadają identyczne linkowanie:
Ustawienia menu służą do zdefiniowania domyślnych form adresów dla poszczególnych elementów: artykuł, formularz kontaktowy, kontakt z mapą, produkty wg. kategorii, produkty z menu podrzędnego, produkt, produkty wg. tagu.
Przy tworzeniu linków można korzystać z elementów:
{id}
– wyświetli, jako część linku, numer id (systemowy) danego produktu lub artykułu
{name}
– wyświetli, jako część linku, tytuł artykułu lub nazwę produktu
{tag}
– wyświetli, jako część linku, konkretny wybrany z listy tag. Tagi wcześniej należy utworzyć i przypisać do produktów (Panel admin. → Asortyment)
– po naniesieniu zmian, należy je zapisać za pomocą tego przycisku.
Tutaj wyedytujesz i dodasz nowe artykuły. Artykuły to elementy, na których zbudowane są “podstrony” portalu. Linki do nich zwykle umieszcza się w menu górnym lub dolnym, na przykład.: Regulamin, Kontakt, O nas, etc.
Elementy graficzne na stronie, które pełnią funkcje informacyjne, ułatwiają nawigację oraz mogą służyć jako odnośniki do artykułów, np.: informacje warunkach dostawy, promocjach, czy jak przygotować plik. Standardowo, w gotowych szablonach, umieszczone są cztery boxy na górze i cztery na dole strony, ale ich ilość i rozmieszczenie można zmieniać.
W tym menu można skonfigurować jakie banery i gdzie na stronie będą się wyświetlać. Można określić ich wymiary minimalne i maksymalne, proporcje, sposób rotacji, czy długość ekspozycji.
W galerii produktów można dodać lub zmienić ikony produktowe, a także dodać zdjęcia do galerii widocznej przy konkretnym produkcie.
Tu zmienisz logo Twojego serwisu. Logo wykorzystywane jest również do tworzenia szablonów w kreatorze wydruków i automatycznym preflightcie.
Widoki własne przeznaczone są do tworzenia bardziej złożonych i elastycznych pod względem zawartości podstron serwisu. Można prawie dowolnie dostosować ich wygląd i treść za pomocą języka HTML/CSS.
Tworzenie własnych formularzy za pomocą przystępnego menu. Można je później dodać do serwisu za pomocą widoków własnych.
Rozbudowane menu do wyboru, tworzenia i edytowania skórek systemu.
Aby mieć możliwość edycji szablonu, najpierw należy utworzyć nowy. Nowe szablony tworzone są na podstawie darmowych, dostępnych na starcie skórek.
Edycja szablonów pozwala na ingerencję przy użyciu, m.in. w takie elementy jak: arkusz stylów CSS, pliki javascript, pliki czcionek oraz poszczególne widoki.
Ustawienia ekranu pojawiającego się po wejściu na stronę.
Narzędzia do optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek internetowych, czyli w skrócie do pozycjonowania strony.
Aby rozpocząć pozycjonowanie strony, po opłaceniu pierwszej faktury i po ustawieniu właściwego adresu domeny, należy przejść do ogólnych ustawień SEO (CMS > Ogólne ustawienia SEO). W tym miejscu należy wyczyścić pole tekstowe robots.txt. Zawiera ono ustawienia tymczasowe na potrzeby 30 dni testów, aby strona nie pojawiała się wynikach wyszukiwania.
W kolejnych krokach należy uzupełnić tytuł strony, opis i słowa kluczowe.